MIJN PRESENTATIES

NUT & NOODZAAK VAN HYBRIDE EVENEMENTEN

Er is inmiddels veel know how in de markt op het gebied van hybride evenementen. Bij veel opdrachtgevers ontbreekt helaas het 'how now'... Met andere woorden, waar moet ik beginnen en waarmee begin ik dan? Deze slides geven in vogelvlucht een beeld van waar de huidige techniek toe in staat is en wat jij er als opdrachtgever of initiator mee zou kunnen doen. Voor de liefhebbers heb ik op de laatste slide een schema met communicatie-kanalen en technische apparatuur gemaakt.


VERGROOT DE IMPACT VAN JE PRESENTATIE

Ik werk vrijwel dagelijks voor opdrachtgevers die zakelijke presentaties geven. Slechts een enkeling heeft hiervoor een aangeboren talent. Maar gewone stervelingen zoals jij en ik moeten er keihard voor werken om een beetje fatsoenlijk verhaal te kunnen vertellen. Ik heb in deze presentatie een samenvatting gemaakt van mijn eigen ervaringen en de leer-momenten van anderen. Als je deze eenvoudige tips & tricks volgt, dan ontwijk je in ieder geval de valkuilen waar vele anderen wel in vallen...


VERSTA JIJ DE KUNST VAN HET VERLEIDEN (1)

Je publiek kunnen inschatten is een goed begin. Maar om je écht in te kunnen leven, daar komt wel wat meer bij kijken. Je zult je namelijk oprecht moeten verdiepen in wat hen beweegt, wat ze raakt en wat hen bezig houdt. Pas dan - en niet eerder - ben je in staat om je publiek te verleiden; ze mee te nemen in jouw verhaal en hen onder te dompelen in jouw boodschap. Ingewikkeld? Nee, niet echt. Maar je moet er wel even voor gaan zitten...


versta jij de kunst van het verleiden (2)

Niet alleen kennis van je publiek is essentieel voor het welslagen van je presentatie. Je boodschap is dat natuurlijk ook. Hoe stel je je verhaal samen, hoe bouw je het op?  Wat vertel ik wel en wat niet?  Deze vragen komen op je als je met een blanco A4 achter je buro gaat zitten. In het tweede deel over 'De Kunst van het Grote Verleiden' laat ik je zien hoe je in een aantal eenvoudige stappen een kernachtig verhaal kunt samen stellen.

hoe stimuleer je het gebruik van intranet

Je intranetsite is naar mijn mening een ideale ontmoetingsplek voor medewerkers. Helaas worden de mogelijkheden van zo'n site maar in een enkel geval ten volle benut. Veel intranetsites staan vol gedateerde en saaie informatie. Geen wonder dat ze maar door een klein deel van de populatie worden gelezen of gebruikt. Het is niet zo heel ingewikkeld om van je intranetsite een bruisende en prikkelende informatiebron te maken.  

hoe bereken ik de 'return on investment'?

Wat zou het toch mooi zijn als je drie decimalen achter de komma het rendement van je interventie of event zou kunnen bepalen... Geloof me, daar zijn methoden voor.

Zelf gebruik ik de ROI-methodiek van Jack J. Phillips. In deze presentatie laat ik je de basis-beginselen van deze methode zien. Echt de moeite waard!!  


HOE VERDUURZAAM JE EVENTS?

De afgelopen periode heb ik een fors aantal eenvoudige tips & tricks voor je verzameld waarmee je je events kunt 'vergroenen'. 

Ook heb ik een vragenlijst gemaakt die je één-op-één naar je beoogde evenement-lokatie kunt sturen. Met de antwoorden op de vragen kun je een verantwoorde lokatie-keuze maken en daarmee een eerste forse stap zetten in de goede groene richting.

Klik op de onderstaande button om de vragenlijst te downloaden.