WHO SAYS WHAT TO WHOM IN WHICH CHANNEL

WITH WHAT EFFECT

Ik ben actief op het snijvlak van communicatie en productie. Ik ontwerp en realiseer programma's voor bedrijven en organisaties, programma's die zich richten op de in- en externe communicatie rond verandertrajecten, nieuwe samenwerkingsverbanden en team-ontwikkeling. 

In de afgelopen 20 jaar heb ik een omvangrijke kist met gereedschap gevuld. En da's niet onbelangrijk, want je kunt als opdrachtgever nog zo'n indrukwekkende boodschap te vertellen hebben, wanneer je niet de juiste communicatiekanalen en -middelen kiest, dan zal dit een negatief effect hebben op het rendement van je communicatie.   Het rendement is  een belangrijke leidraad om vast te kunnen stellen 'wat wel en wat niet werkt'. Het vormt daarmee de basis voor je toekomstige communicatie.  

Daarnaast biedt het rendement je als opdrachtgever een helder inzicht op  'de input van je doelgroep';  over wat zij  dringend en belangrijk vinden. Ook  kun je deze input  heel goed gebruiken om te analyseren op welke manier je doelgroep het best informatie opneemt om er daarna ook daadwerkelijk mee aan de slag gaan. 

Succesvol en met hoge impact communiceren is meer dan analyseren en planning. Het vereist een frisse kijk op de zaak, een gezonde portie humor & creativiteit en het vermogen om te kunnen relativeren.  En da's eenvoudig om op te schrijven, de realiteit is vaak weerbarstiger.  Feit blijft dat ik dagelijks in de weer ben met het ontwikkelen en realiseren van workshops, voorlichtingsbijeenkomsten en seminars